maandag 22 september 2014

week 3&4

aan de programma's ben ik al redelijk gewend en ik kan er daarom ook al redelijk mee overweg. Aad heeft me benadert om hem te helpen met een project. hij is bezig om bij een bestaande situatie (waterzuiveringinstallatie) in Tilburg het huidige leiding en pomp werk te vervangen. dit gebeurt op basis van heel veel gegevens, onder andere de specificaties van pompen en leidingen. om het vermogen van een pomp te kunnen bepalen moesten er in excel QH-curves gemaakt worden van verschillende soorten pompen. hieronder zie je een voorbeeld van zo een Curve;

in zo een QH-curve wordt de Q (m3/h) tegenover de hoogte van het pompniveau gezet, zo kan de juiste pomp met specificaties worden bepaald. dit was een van de dingen waar ik mij bezig heb gehouden afgelopen week. een ander onderwerp waar ik me bezig hield was het construeren van Hydraulische lijnen van al bestaande situaties t.o.v. de technische tekeningen van een waterzuivering. deze situatie moet in 2D getekend worden met daarbij de goede behorende hoogtes en verticale afmetingen.

zie hieronder de agenda van week 3;

zoals te zien is, is er verder gewerkt aan de Hydraulische lijnen. dit heb ik nu aardig onder de knie. daarom was het ook tijd voor een andere stap, namelijk het berekenen en kiezen van de goede pomp voor een bepaalde situatie. hier heb ik mij de donderdag in verdiept. zie hieronder de werkstaten van deze twee weken.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten